Dzięki temu artykułowi, dowiesz się jak wiele tracisz, nie biorąc pod uwagę webinarów, jako narzędzia do aktywnego pozyskiwania nowych klientów. Oprócz korzyści, pochylę się również nad obiekcjami, które pewnie pojawiły się w Twojej głowie już po przeczytaniu tytułu.

Będąc małym dzieckiem, przez przypadek uczestniczyłem w spotkaniu, w którym Panowie sprzedawali kołdry. Bardzo drogie kołdry. Przyszło tam około 20 osób. Wszyscy słuchali, zadawali pytania, widać było, że są zainteresowani.

Dlaczego w zaprojektowanym przez Ciebie od podstaw webinarze miałoby być inaczej?

Pewnie zadajesz sobie w głowie pytanie:

„Czy ktoś zapisze się na mój webinar? Ciekawe ile zgromadzi się osób? O czym miałbym mówić?”

To normalne. To strach przed nieznanym. Naturalny proces w naszej głowie, który przecież pozwala zaoszczędzić nam mnóstwo energii każdego dnia. Pytań zapewne pojawia się znacznie więcej, dlatego to właśnie od obiekcji zacznę.

„O czym mam zrobić taki webinar?”

Pierwszy i najważniejszy element składający się na sukces webinaru to odpowiedni temat oraz wartość samego spotkania. Słyszałeś kiedyś o „klątwie wiedzy”? To właśnie ona sprawia, że często temat webinaru jest zbyt specjalistyczny. Popisujemy się naszą wiedzą, skupiamy się na technicznych aspektach i skomplikowanych szczegółach, podczas gdy odbiorca (który dopiero raczkuje w temacie!) kończy właśnie wieszać pranie i płynnie przechodzi do wyciągania naczyń ze zmywarki.

Jak więc wybrać interesujący dla wszystkich temat? Spytaj swoich aktualnych i potencjalnych klientów, po prostu! Zadaj pytanie: O CZYM CHCIELIBY POSŁUCHAĆ? Zobacz, jakiej tematyki najczęściej dotyczą ich odpowiedzi, sprawdź, o co pytają Cię w wiadomościach i e-mailach, zastanów się, jakie najczęściej mają obiekcje i właśnie o tym przygotuj swoją prezentacje.

„A co jak pomylę się podczas webinaru?”

To się pomylisz i najprawdopodobniej będzie miało to znaczenie wyłącznie dla Ciebie. Jeżeli zdarzy Ci się mała wpadka, to nie ukrywaj tego. Jesteśmy tylko ludźmi. Obróć wszystko w żart i popraw swój błąd. Każdy ma prawo się pomylić - referent w urzędzie, ekspedientka w sklepie, analityk w korporacji. Dlaczego Ty podczas dzielenia się bezpłatną wiedzą, nie masz prawa popełnić błędu? Popraw niedociągnięcie i po kłopocie. Jeżeli się stresujesz, to również nie bój się tego komunikować. Możesz śmiało powiedzieć: „Proszę Państwa, robię taki webinar pierwszy raz, stresuje się ale wiem, że z Wami dam radę!”.

„Konkurencja będzie mogła podejrzeć moje pomysły”

To prawda! Dlatego właśnie wartość oraz tematykę dedykuj potencjalnym klientom. Przy aktualnych narzędziach nie jesteśmy też obojętni na hejt! Jeżeli ktoś wszedł na webinar tylko po to, żeby popsuć energię Tobie i innym uczestnikom wydarzenia, możesz taką osobę usunąć i sprawić, że już więcej na Twoim spotkaniu się nie pojawi…

Wisienka na torcie – moje TOP of the TOP ze wszystkich obiekcji

„A co jak na webinar nikt nie przyjdzie?”

Jeżeli prowadzisz działania reklamowe w mediach społecznościowych lub zlecasz je specjalistom, to wiesz, że na pierwsze wyniki nie trzeba czekać całego roku… Dla klientów Agencji M&T prowadzę zapisy na webinar poprzez strony lądowania. Dzięki temu w czasie rzeczywistym sprawdzam ile osób weszło na stronę i ile osób finalnie zapisało się na spotkanie. Nasi klienci obserwują rosnące cyferki i czują się spokojniejsi. Oczywiście, nie licz na to, że 100% z zapisanych użytkowników będzie uczestniczyło w webinarze – przyjmij margines błędu. Zapytaj swojego specjalistę o pomysł na promocję Twoje wydarzenia online i monitorujcie wyniki!

Wdech i wydech! Przechodzimy do korzyści.

Korzyści wynikające z webinaru, czyli WinWin w praktyce.

1. Większa rozpoznawalność – krótszy czas decyzyjny klienta.

Jeżeli komuś udało się zatrzymać moją uwagę przez 40 minut, dostarczając mi naprawdę potrzebnych informacji, to nie podważam już jego kompetencji. Świadomy klient szybciej podejmie decyzje, bo opiera ją na danych. Twój odbiorca zobaczył, że masz wiedzę, przyzwyczaił się do Twojego głosu, wyglądu. Ufa Tobie bardziej niż komuś, kogo zupełnie nie zna. Zyskasz dzięki temu nie tylko czas, ale również skuteczność, co finalnie przełoży się na jakość Twojej pracy.

2. 20% miejsca to obszar na sprzedaż.

Tyle mniej więcej czasu masz podczas webinaru na to, aby sprzedać swój produkt. Wytłumacz DLACZEGO, wytłumacz JAK, a CO stanie się oczywiste. W zależności od celów, ale bardzo często spotykamy się z sytuacją, gdzie już podczas webinaru zwraca nam się koszt jego organizacji.

3. Dowiesz się więcej o swoich klientach.

To twój czas. Twój moment, który możesz wykorzystać na zadawanie pytań całej grupie osób potencjalnie zainteresowanych Twoją usługą lub produktem. Marzysz o segmentacji klientów? Nie da się prościej. Zobacz, jakie pytania zadają Twoi słuchacze, z czym mają problem. Możesz przecież wykorzystać odpowiedzi na te pytania w publikacjach w mediach społecznościowych, prezentacjach sprzedażowych czy kolejnych webinarach.

4. Dane – największa wartość XXI wieku.

Każdy, korzystając bezpłatnie z Twojej wieloletniej wiedzy, zostawia swoje dane w postaci np. maila. Możesz powrócić do tych osób w mediach społecznościowych i dosprzedać im inne produkty. Możesz też utworzyć grupę podobnych odbiorców, wskazując Facebookowi, jaki target Cię interesuje.

5. Ile materiałów marketingowych wyciągniesz z jednej prezentacji?

40 minut webinaru to gotowy wzór na przynajmniej 40 postów w mediach społecznościowych i 10 artykułów na LinkedIn. Slajdy z prezentacji będą jak ściąga dla Ciebie i Twojego zespołu w planowaniu contentu na kilka tygodni do przodu. Kolejna motywacja do tego, aby naprawdę włożyć serce w samo przygotowanie.


Korzyści jest znacznie więcej w zależności od specyfiki Twojego zawodu. W Agencji M&T organizujemy webinary, w których pierwsze skrzypce grają handlowcy, menadżerowie, czy właściciele biznesu.

Przy kolejnym planowaniu działań marketingowych rekomendujemy – Weź pod uwagę Webinar!

Powodzenia dla Ciebie i Twojego zespołu!

Łukasz Wiśniewski
Właściel agencji reklamowej M&T

Tagi:

webinar rozpoznawalność marki Facebook marketing social media

Wróc do wszystkich wpisów